צריך עדכון פלאש לחצו כאן
   
 


 
דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
 
> פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות

פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות - מה זה?
זוהי גישה טיפולית אינטגרטיבית שפיתחתי, המשלבת בין תפיסות גוף- רגש- מחשבה- התנהגות ומכילה היבטים של שיטות טיפול פסיכולוגיות שונות.
הטיפול מיועד לפתור בעיה ספציפית וממוקדת בזמן קצר, תוך עבודה אינטנסיבית. מטרת הטיפול להקל עליך ולהחזיר אותך לתפקוד מלא במהירות האפשרית.



הנחת היסוד לטיפול פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות
כאשר החרדה תוקפת אותך מכל הכיוונים בו זמנית, אתה חווה אותה במחשבות, ברגשות, בתחושות הגוף ומבטא זאת בהתנהגויות שונות.
הנחת היסוד העומדת בבסיס הטיפול היא, שאצל כל אחד החרדה "תקועה" במקום אחר, כך שלכל אחד מתאימה גישת טיפול שונה. ייתכן שאתה צריך עזרה בלומר לעצמך שהחרדה איננה מוחשית ואמיתית, ולחזק את התפיסה הזו. אולי אתה מבין את הבעיה באופן רציונאלי ושכלי, אבל עוד לא יודע לתרגם אותה לגוף ולומר לו: "אין צורך להיות בחרדה". ולפעמים פשוט צריך לתרגל התנהגות מסוימת בצורה הדרגתית ומבוקרת (בכל פעם לשהות במעלית קצת יותר למשל) כדי לפוגג את החרדה.
מתוך ההבנה הזו ולאור הניסיון הרב שיש לי בטיפול, אני בוחר לשלב בין מספר גישות שהכותרת המאחדת אותן היא פסיכותרפיה ממוקדת תוצאות.

שיטות הטיפול בהן אני משתמש
  • במפגש הטיפולי אני משלב היבטים של הטיפול הדינמי, ועושה חיבור בין דברים שקורים כאן ועכשיו בטיפול עצמו לבין דברים שאירעו בעבר. המטרה היא לאפשר לתהליכים לא מודעים לעלות למודעות. בדרך זו משתחררת התקיעות ומתאפשרת הקלה רגשית.
  • שילוב אלמנטים מתוך הטיפול הקוגניטיבי- המחשבות שלך יוצרות מציאות פנימית. אתה בוחר להתנהג על פי המחשבות האלו, כלומר המחשבה משפיעה על התפקוד שלך. על פי שיטת הטיפול הקוגניטיבי, אנחנו עוזרים לשכל להבין שהחרדה היא לא דבר מעשי ולא דבר אמיתי. במקום זאת אנחנו מתחילים לשאול את המוח- "מה היית רוצה לחשוב על עצמך?", ודרך המחשבות יוצרים מציאות פנימית חדשה.
  • שילוב אלמנטים מתוך הטיפול ההתנהגותי- זהו כלי טיפול נוסף ועוצמתי במיוחד לחרדה ולתסמינים של פוסט טראומה. הפעם אנחנו בוחרים להסתכל מהחוץ פנימה, ולראות ששינוי בהתנהגות יעזור לך לשנות את המחשבות והתחושות. כשאתה חווה פוסט טראומה(קישור לדף טראומה) אתה נמנע, הרבה פעמים, מלעשות את אותם דברים שעשית קודם (למשל, "אני לא חוזר לקניון ההוא", "אני לא עולה יותר לאוטובוס קו 4") מתוך ניסיון לא להרגיש את הרגשות הקשים והלא נעימים שעולים מתוך החרדה או הטראומה. כשאנו משלבים אלמנטים מהטיפול ההתנהגותי, כמו נשימות ותרגול של חשיפה הדרגתית למצבים מהם אתה נמנע, אתה מתחיל לפעול. הגוף לומד באופן אקטיבי להתגבר על החרדה. ההתנהגות משפיעה על המחשבה ועל הרגש ועוזרת לזרז את התהליך.
טיפול ב EMDR
שיטת ה EMDR היא טיפול עצמתי וממוקד מאוד, שעובד בארבעה מישורים: הרגשי, המחשבתי, החושי והגופני. החיבור ביניהם מאפשר לך לעבד את הטראומה והחרדה בצורה יעילה ושלמה תוך זמן קצר, והסימפטומים מופחתים במידה משמעותית. המיוחד בשיטה זו הוא, שאתה מוצא את הפתרונות למצוקה בתוכך. תפיסת העולם שלך משתנה לחיוב מ-"העולם הוא מקום מסוכן", "בטוח יקרה משהו רע", ל- "העולם הוא מקום בו אני יכול להסתובב ללא חשש", "אני יודע ומסוגל ". אתה מוצא בעצמך את דרכי הפעולה שנכונים לך.
גישת EMDR פותחה בארה"ב בשנות ה- 80 ומאז התפשטה ברחבי העולם. כיום, היא בין שיטות הטיפול המומלצות לחרדה וטראומה על ידי משרדי בריאות, משרדי הגנה ומשרדי בטחון ברחבי העולם.

אז איך עושים את זה?
אפשר לצאת ממעגל הטראומה והחרדה תוך זמן קצר, התהליך אורך בין 12-16 פגישות ומביא לתוצאות משמעותיות הנשארות לטווח ארוך.

צור קשר לתיאום שיחת היכרות– צעד ראשון ליציאה ממעגל החרדה והטראומה
 
 
חרדת קהל
חרדת בריאות
פוביה
הפרעה טורדנית כפייתית
חרדת מבחנים
טראומה
חרדת נהיגה
שם
טלפון
מייל
קוד אימות

   שנה תמונה   
 
up-grade: קופירייטינג | מיתוג ועיצוב האתר Web-Traffic ויביט - בניית אתרים